pátek 30. října 2015

Na dvě strany

12. kapitola


"Bylo mi jasné, že si to rozmyslíš. Já tě ale ke svému plánu již nepotřebuji." protáhl Loki k Thorovi.
"A jeho," ohlédl se na Steva: "s potěšením zabiju."
Naneštěstí se ohlédl právě, aby uviděl, jak po něm kapitán skáče. Jeho útok se Lokimu podařilo vykrýt jen částečně a oba se svalili na zem.
Když se kouzelník soustředil na zmrazení Thora, zapomněl na stevovy provazy, které se uvolnily.
Voják byl však tak ztuhlý a promrzlý, že nevěřil, že by dokázal Lokiho porazit sám. Rychle se tedy postavil, využil toho, že se překvapený nepřítel teprve sbíral ze země, popadl svůj štít a vší silou jej vrazil do ledu svírajícího boha hromu. V tom se objevila úzká podlouhlá prasklina, mrazivé vězení však Thora nepustilo.
Steve už neměl čas udělat nic dalšího. Bůh lsti byl už na nohou a zbraň připravenou. Kapitán provedl zoufalý výpad vpřed a šikovné vyrazil rukou Lokimu zbraň.
Teď byli oba neozbrojení. Rozzuřený sok oplatil Rogersovi jeho troufalost několika přesnými ranami. Steve se zakymácel.Cítil, jak jej druhý muž chytá pod krkem.
Z ruky zlého boha vycházel ohromný chlad. Bezmocnému kapitánovi se stahovaly plíce a mozek mu přestával pracovat. Z posledních sil vykopl nohama a cítil, že něco trefil. Uslyšel překvapený výkřik bolesti a stisk na krku se uvolnil.
Z posledních sil doklopýtal k ledové kře, věznící jeho přítele. V odlesku ledu viděl, jak za ním Loki znovu sebral svou dýku. Už se nedokázal držet na nohou. Sesul se k zemi a pohlédl na Thora.

Kapitán Amerika věděl, že se blíží jeho konec.
Takhle chtěl umřít.
S pohledem na muže, kterého ctil, obdivoval, miloval a který o tom... snad ani nevěděl.

2 komentáře:

  1. Hej, nebyla jsem tady už někdy??? Mám pocit, že ano, ale v tom případě se strašně stydím, že jsem na to tady zapomněla, protože vaše povídky jsou... no, nebudu se rozplývat, protože vždycky je co zlepšovat, ale moc se mi tady líbí. Už dlouho jsem nenašla tak pohodovou četbu. A kapitoly jsou navíc vydávané v krátkém horizontu s příjemnou (trochu delší by možná neuškodily...) délkou. Bod navíc!

    Ano, určitě sem budu chodit častěji. Tak hlavně pokračujte minimálně se stejnou chutí jako doteď! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju za objektivní hodnocení :-) . Jsem ráda, že se naše povídky líbí. Je to motivace k dalšímu psaní a zveřejňování. Dík.
    *Niké*

    OdpovědětVymazat